Var kommer telefonerna ifrån?
Alla våra telefoner kommer från den nordiska marknaden där vi har färdiga inköpsprocesser. Vilket innebär att vi inte tar emot telefoner i forma av inbyte eller köp direkt från privatpersoner och företag.

Har ni bytt ut några reservdelar?
Nej, vi öppnar aldrig upp telefonerna. Vi kan funktionstesta telefonerna utan att öppna dem.
 
Kan telefonerna vara operatörslåsta?
Nej, alla våra telefoner är upplåsta.
 
Hur vet jag att telefonen inte är stöldgods?
Vi går noga igenom varje telefon med IMEI-nummer.
 
Har jag som kund öppet köp?
Självklart! 14 dagars öppet köp gäller från det att du tagit emot varan. Är du inte nöjd så är det bara att skicka tillbaka telefonen som skall vara oanvänd. Se mer under Allmänna villkor.
 
Om jag får ett annat ”skick” än det jag har beställt, hur påverkar det min garanti?
Får man fel produkt mot vad man har beställt så gäller lagen för öppet köp, dvs skicka tillbaka den felande produkten så skickar vi ut den korrekta till dig. Och det påverkar ej garantin då den är 12 månader på alla telefoner.
 
Vad ingår i mitt köp?
Vald telefon med 12 månaders garanti, SIM- nyckel, hörlurar och laddare.
 
Om en modell är slut i rePhones lager, betyder det att ni inte säljer den överhuvudtaget då?
Finns den inte på vår hemsida så innebär det bara att den är slut för tillfället. Enklast är att maila oss på info@rephonemobile.com om dina önskemål så kontaktar vi dig när varan är på väg in på vårt lager. Och därmed står du först i kön på just den modellen.
 
Är rePhone ett svenskt företag?
Ja, det är 100% svenskt. Vårt juridiska namn är Rephone Sweden AB.