Din vara skickas med DHL Freight och hämtas ut hos din närmaste DHL ombud. Hantering av en beställning tar i genomsnitt 0-1 dagar efter att en beställningsbekräftelse har skickat till dig och frakten tar i regel 1-3 arbetsdagar.

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Det kan alltid finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, som exempelvis att vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar att häva ditt köp. Returneringar som gäller företagskunder avtalas från fall till fall.

Observera att det är viktigt att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera den. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad och dylikt).

rePhone ska först bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varan skickas tillbaka. Vi rekommenderar att varan skickas tillbaka med DHL där du får fraktsedel från oss, alternativt med Postnords Varubrev eller Företagspaket. Kunden ansvarar för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returen får inte skickas som postförskott och packa den ordentligt så att den ej kan bli skadad av frakten.